Monday 28 November 2016

ශීෂ්‍ය නායක මණ්ඩල අවුල..




ශිෂ්‍ය නායක මණ්ඩල යනු පාසල්වල පරිපාලනය පහසු කරන සංවිධාන ව්‍යුහයේම කොටසකි. ශිෂ්‍ය විනය පවත්වාගෙන යෑම එම සංවිධානයේ මූලික වගකීමකි. එහෙත් නව යොවුන් වියේ පාසල් සිසුහු වනාහි අලුත් දේට ඇලුම් කරන වෙනස්කම් කිරීමට ලැදි පිරිසකි. විශේෂයෙන්ම විලාසිතා ලොව නව රැලිවලින් බේරීමට පාසල්වල ජ්‍යෙෂ්ඨ පංතිවලට ද නොහැකි පසුබිමක ශිෂ්‍ය නායකයන් හා සෙසු සිසුන් අතර නොමනාපකම් හටගැනීම සාමාන්‍ය දෙයකි. එහෙත් අධ්‍යාපනය මුහුණ දී ඇති විෂම චක්‍රයේ අනිසි බලපෑම් හමුවේ ශිෂ්‍ය නායක මණ්ඩල සංවිධානය ද විවිධ රළ රැලිතිවලට භාජනය වෙමින් තිබේ. ඒ පැරැණි ආකාරයෙන් නොවේ.


ඇතැම් ශිෂ්‍ය නායක මණ්ඩල ඒ විදුහල්වලම ගුරුවරුන් විසින් හඳුන්වනු ලබන්නේ ඉස්කෝලෙ පොලිසිය හැටියටය. මේ නාමයෙන් බැට කන අනෙක් පිරිස වන්නේ පාසල්වල ශිෂ්‍ය භට ඛණ්ඩයයි. එහෙත් අද වනවිට එකී සාම්ප්‍රදායික නාමකරණයන්ගෙන් ද ඔබ්බට ගිය විෂම චක්‍රයක කොටස්කරුවන් වන්නට ඇතැම් පාසල්වල ශිෂ්‍ය නායක මණ්ඩලවලට සිදුව තිබේ. ඇතැම්විට ඒ විදුහල්පතිවරුන්ට එරෙහිව ආදි ශිෂ්‍ය සංගම්වල අතකොළු හැටියටය. ඇතැම්විට විදුහල්පතිගේ පාර්ශ්වය නියෝජනය කරමින් ආදි ශිෂ්‍ය සංගමයේ පිළිමළුන් හැටියටය. එසේත් නැතිනම් පාසල්වල පැරැණි සම්ප්‍රදායන් හා වටිනාකම් පද්ධතිය රැකගැනීම වෙනුවෙන් අධ්‍යාපනය වාණිජකරණයට ලක්කිරීමට එරෙහිවය. කෙසේ වෙතත් මේ වර්ග අතරෙන් අවසාන වශයෙන් සඳහන් කළ අධ්‍යාපනයේ නිදහස වෙනුවෙන් පෙනී සිටින කණ්ඩායම් ඇත්තේ අතළොස්සකි.


අල්ලස් දී දරුවන් පාසලට ඇතුලත් කිරීමේ සිට අධ්‍යාපන විෂම චක්‍රයේ ඇණ මුරිච්චි බවට ඌනණය වන තැනට පාසල්වල ශිෂ්‍ය නායක මණ්ඩල පත් කර තිබේ. එය කොතෙක් දරුණු වී ඇතිද යත් ඇතැම් පාසල්වල විදුහල්පති යවනවාද නැද්ද තීරණය කරනු ලබන්නේ ද සිසු නයුවන් විසිනි. ඇතැම් තැන්වල ධනය, බලය පමණක් නොව කුලය පවා ශිෂ්‍ය නායක මණ්ඩල ප්‍රධානියා පත්කිරීමේ නිර්ණායක බවට පත්ව තිබේ. සිසු නයු අවුලේ සුලමුල කෙටියෙන්වත් මෙසේ දැක්වීම මැනවැයි සිතුණේ මහනුවර ධර්මරාජ විදුහලේ සිසු ගැටුම ගැන පළවන ඇතැම් විචාර නිසාය.  ජනප්‍රිය පාසල් නමැත් ආශ්වාදනීය මිථ්‍යා කතාවේ කසී සළුවෙන් මේ සියලු වැඩවසම් ලක්ෂණ වසා ඇති පසුබිමෙක සිසුන්ගේ විනය ප්‍රශ්න යනු එහිම කොටසකි. 



නොඑසේව සිසු ගැටුම් මහා පොදු සාධක සේ දැකීම ඇත්ත ප්‍රශ්නය යටගැසීමකි. කපටිකමකි. එනිසා කළයුත්තේ ශිෂ්‍ය කේන්ද්‍රීය අධ්‍යාපන ක්‍රමය විනාශ කරමින් දළු ලන විභාග කේන්ද්‍රීය වූත් ධනය කේන්ද්‍රීය වූත් විෂම චක්‍රය හෙළිකිරීමය. නිදහස් යැයි කියන අධ්‍යාපනය තුළ පවා ඈත ගම් නියම්ගම්වල දුවා දරුවන් අකුරු සාස්තරයට විඳින දහ දුකත් ජනප්‍රිය පාසල්වාදයේ වැජඹෙන වරප්‍රසාදිත කතා වස්තුවත් හෙළිවන්නේ එවිටය.

No comments:

Post a Comment